onsdag den 19. december 2012

19. december adventskrans og et album

Først vil jeg lige vise at vi har altså fået advents-"krans" dekorationen er lavet i en zink-balje jeg har fået af ungerne til mors dag, bunden har jeg foret med plastic inden jeg lagde en ordentlig klump ler ned i. Lysene er rigtige adventslys med spyd der er sat i leret, og derefter er alt lagt løst ned i baljen, noget dimmer-grønt lidt gran kogler og lilla kugler - vupti så var den færdig - og jeg er faktisk ret glad for resultatet

 Som tidligere nævnt var en af gaverne til mine svigerforældre til deres guldbryllup et album med billederne fra deres 70 års fødselsdag sidste år (jeps, de er født samme dag og år!)
Det er et 3-d ring album i første omgang havde jeg købt et med pap for- og bagside men henover sommeren blev det lidt nusset, og jeg var ikke helt sikker på jeg kunne beklæde det så det blev pænt (bla fordi det har runde hjørner) så jeg endte med at købe dette i stedet
 Forreste side i albummet
 De allerfleste sider er dobbelt lo, og fælles for dem alle er at de er lavet på craft-papir og hvis det var muligt har der sneget sig en sommerfugl ind, mest for at holde et gennemgående træk i albummet, og fordi der var sommerfugle i borddekorationen
Blomsterne på dette lo er magen til dem vi brugte på bordkortene
 Her var der billeder til lidt mere end et dobbelt-lo,
 så jeg har indst ½ side med lidt flere billeder på, men så man stadig kan se den oprindelige overskrift og tekst
 Der var rigtig mange billeder, så nogle steder har jeg indsat en 6x12 fotolomme
 og såmænd også brugt en 12x12 fotoside
 meget bevidst er der ikke billeder i alle lommerne (så kunne de jo bare have fået et fotolabum) men i stedet er der lidt pynt i nogle af lommerne, og billederne har også fået lidt





Alt i alt er der ca 40 lo, og ca. 100 billeder

En stor del af opsætningen af dette album har jeg fundet inspiration til hos Shimelle der har en hel serie der hedder 4x6 photolove, det er videoer med ideer til opsætning af lo foruden hun undervejs fortæller om de tanker og overvejelser hun gør mht. pynt og opsætning

9 kommentarer:

  1. Flot album.
    Har du et lidt nærmere link til hende Shimelle for synes ikke lige jeg kan finde det.

    SvarSlet
    Svar
    1. serien finder du her
      http://www.shimelle.com/category/4x6-photo-love/
      der er en video for hver måned, januar 1 billede, februar 2 billeder, marts 3 billeder osv osv
      hun laver også videoer for two peas in a bucket der er meget lærerige
      http://www.twopeasinabucket.com/gallery/projects/videos/the-adventures-of-glitter-girl-video-series/

      Slet
  2. Ahh er det hende der er glittergirl :)
    Jeg lavede et LO af hende med 12 billeder til convention som jeg vandt på :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det en flot adventsdekoration.
    Et imponerende album du har lavet - sikken et arbejde!

    SvarSlet
  4. Flot adventsdekoration. Sikke dog et lækkert album.

    SvarSlet
  5. Fantastisk album fra en dobbeltstor dag.
    Sikke smarte løsninger. Det gør det lidt mere spændende.

    Flot adventsdekoration. Og nogen gange skal der ikke så meget til. Og du har styr på det på den måde...og ikke grandrys over det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. ideen til dekorationen kom såmænd også fra din blog, jeg havde bare ikke en glaskrukke der kunne bruges til formålet :o)

      Slet
  6. Lækkert album, du har lavet! Det bliver et super minde at have!

    SvarSlet
  7. Skøn og smuk dekoration og dit album er super flot og gennemført

    SvarSlet