tirsdag den 7. december 2010

Minialbum af A5 kuverter

Jeg har længe kigget på diverse videoer på Youtube med minialbum lavet af papirposer eller kuverter, og kunne godt tænke mig at lave noget lignende, dog har jeg ofte tænkt, hvad dem på videoerne bruger albummene til for der er så meget pynt og tingeltangel at det kan knibe med plads til billederne :o)

I søndags skulle vi til juletamtam hos noget familie og ville selvfølgelig gerne have noget med til værtsparret, sidste år havde jeg lavet et "værtindesæt" med lys, tændstikæske postit m.m. så den var ligesom brugt - men så kom jeg til at tænke på at de blev bedsteforældre i marts (faktisk dagen efter vores sølvbryllup) og hvis de er som mange andre har de taget af ton af billeder (det ved jeg de har) men de ligger bare på pc'en, så jeg har lavet et album til dem hvor de selv kan sætte billeder ind af den lille prinsesse.

Sommerfuglene er fra min nye Martha Stewart punch, E'et er en chipboard beklædt med karton, og resten af navnet er stanset ud med min Tim Holz-die


Billetten er fra et ark jeg har downloadet hos Scrapsisters

På hvert opslag dannes der en lille lomme som jeg har sat et indstik i som kan bruges til billeder eller journaling

Blomsterne er limet ovenpå en lille strimmel plastik så billedet kan komme ned bagved

Hver anden kuvert har jeg åbnet i enden så der er plads til endnu et indstik, lommen er temmelig trang så jeg har ikke gjort det store ud af pynten

Blomsterne er fra et engelsk scrapblad jeg indimellem har mulighed for at få fat i

Jeg var så heldig at papiret var meget spraglet (nærmest lavet i store felter) så hele indstikken, med den lille blomst, ser sådan ud jeg har ikke gjort noget ved den
 Også her har jeg beklædt en chipboard med papir, og som det måske kan anes sidder pynten på en plasstrimmel så billedet kan listes ned bagved

Og her er sidste side strimlen af mønsterpapir sidder kun fast i siderne så billedet kan være der

 og et nærbillede af den lille bamse der sidder og passer på

Jeg har efterfølgende sat et par billeder i, og gaven blev afleveret pakket ind i cellofan og med en rulle dobbeltklæbende tape, så er der ingen undskyldning for ikke at sætte billeder ind. Modtageren var lidt betænkelig ved at skulle være kreativ, men mente nok hun kunne finde ud af at sætte billederne ind

4 kommentarer:

  1. Skønt album. Passer jo lige til en en lille prinsesse :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det et flot album. Lækkert til de mennesker, og mon ikke de finder ud af at sætte fotos i?
    Dejligt papir, og smart at det ikke behøver så meget pynt.
    En unik gave.
    (den sommerfuglepunch kommer du garanteret til at slide op...den er sååååå god.....)

    SvarSlet
  3. Hvor er det et dejligt album! :)...den idé skal jeg vist nærstudere lidt til mit næste mini :)...og du har helt ret - mange af de albums der er vist på You Tube er rene orgier af pynt *G* ...

    SvarSlet
  4. Det er da et dejligt album, som jeg først ser nu hvor den lille prinsesse er ved at være "halvstor" jeg gir Thanni ret i at minialbummerne på You TUbe er så overpyntet så man skulle tro det ikke er lavet til foto. v.h. morkaren.

    SvarSlet