onsdag den 11. juni 2014

Mere bryllup

I god tid inden brylluppet sendte parret en 'reserver datoen' til alle gæster. Kort tid derefter skrev jeg til gæsterne og bad dem sende mig en opskrift, for så ville jeg samle en kogebog til parret.

I lang tid var jeg lidt i tvivl om den overhovedet ville blive til noget, for jeg fik ikke nogle opskrifter. Men efter at have rykket et par gange skete der pludselig noget. Der var nogle der sendte forslag til en hel menu - bl.a. Nadjas russiske veninde, hun havde dog være så betænksom at skrive den på dansk. Og ellers var der en masse forskellige opskrifter - og kun to gengangere, men den ene var i lightudgaven, så det går nok. 

Alle opskrifter kunne ikke samles i én bog, så jeg måtte dele den i to. En med Hovedretter og en med 'alt det andet'. 

Forsiderne af bøgerne
 Hver opskrift har en lomme, hvor der står på, hvem der har givet opskriften.
Sille har virkelig være på arbejde

Selvfølgelig er der også en lomme til take away.

Brudeparret fik først mulighed for se ordentlig i bøgerne mandag aften - og der fik jeg en sms fra Nadja hvor hun skrev: 'Kogebøgerne er megafede'. Samtidig skulle hun lige høre, om opskrifterne kan lamineres, for 'bøgerne skal gerne holde i mange år'. Det kan de ikke, men vi blev enige om, at det nok er en god idé at bruge en plastiklomme. 

6 kommentarer:

  1. Det var da en fantastisk ide' , tak for den ;-) kh 10na

    SvarSlet
  2. Super super god ide.
    Hun kan da laminere selve opskrifterne.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Opskrifterne er sat på tags af karton, så de bliver for store til at være i lommerne

      Slet
  3. Super god ide, Solveig,
    klem Dorte

    SvarSlet
  4. Fed ide. Håber jeg kan komme til at se den IRL.

    SvarSlet
  5. Fantastisk ide du fik der, og godt at gæsterne gik med på den - efterhånden.
    Mon ikke den bog vil være rigtig sjov, også om mange år.

    SvarSlet