onsdag den 29. september 2010

Herrekort - igen

Efter 50 år i firmaet går min mands chef på pension i morgen, og min mand havde lovet at sørge for gave, dels fra ham og de 2 nærmeste kollegaer, og dels fra huset - han havde bare lige glemt at orientere mig om at der også lige skulle laves et par kort!
Jeg kunne ikke dykke i kassen for der står "tillykke" på dem allesammen, og det passer sig ligesom ikke til en der går på pension synes jeg, så i går aftes måtte jeg igang med at lave et par kort, det skal så siges at min mand, der normalt ikke laver mad, sørgede for at lave den chili con carne vi skal have i morgen når Solveig kommer hjem fra Færøerne, mens jeg arbejdede med kortene.

Det første blev meget lig flere af de herrekort jeg havde lavet tidligere

Det andet er 14,5 x 14,5 cm og er lavet på brunt karton, det fremgår ikke så tydeligt af scanningen. Teksten er fra den "citat-bog" jeg fik fat i på kræmmermarked for nylig, jeg måtte desværre skære siden ud for at få en ordentlig scanning, men mon ikke jeg får brug for det igen. Udstansningen er spellbinders label no. 1 - og bogstaverne er Tim Holz, en enkelt die med hele alfabetet på, som jeg er rigtig glad for.


Når der skal samles ind i firmaet har de desværre en "kedelig" vane med, at den der starter indsamlingen ta'r en kuvert skriver på forsiden hvem indsamlingen er til, og så skriver alle deres navne på kuverten. Det er ikke særlig kønt at sætte i et kort, det er lykkeds mig en enkelt gang at min mand fik dem til at skrive på et løst A5 ark, og en gang har jeg valgt at skrive alle navnene på pc'en - denne gang foreslog han om ikke jeg kunne scanne dem ind, og det gjorde jeg så, så kunne jeg også selv bestemme hvor meget det skulle fylde :o)

3 kommentarer:

  1. Rigtig flotte kort, for det er jo svært lige at finde på sådan hokus-pokus ! Men du har da klaret det så fint.
    Og så kan jeg godt se det med tillykke med pensioneringen....men du behøver jo ikke ligefrem og skrive det...hihi.
    Rigtig god ide med citat fra ordbogen. Og perfekt løsning med siden med navnene.

    Og nu ved du så, at din mand KAN lave mad...hold ham fast på det.....LOL.

    SvarSlet
  2. Lækre kort - hils Steen mange gange fra mig

    Glæder mig rigtig meget til maden i aften :-)

    SvarSlet
  3. Jeg kunne vildt godt tænkte mig et kort magen til, men er slet slet ikke kreativ. Kan man bestille dig til at lave et magen til, men i A3 størrelse. som man folder til A4 ? og hvad ville det evt. koste

    SvarSlet